Wednesday, September 29, 2010

Its Just a LOVE


Assalamualaikum...

Blog ini baru dirasmikan malam ni, sebenarnya dah lama nak buat.. belum sempat. Ntah semangat dari mana, cuba juga bagi jadik gak. Nah! lahirlah blog cinta yang barangkali boleh bagi banyak input cinta untuk tatapan anak-anak, rakan taulan.. Blog ini, bukan sahaja untuk REMAJA, tetapi untuk ibu-ibu, andartu.. atau sesiapa sahaja yang mencari cinta.

Sebenarnya, umi ni pun sedang berCINTA lagi. Memang best! Cinta sejati... ceh ceh.. Umi temui beberapa sahabat yang sedang bercinta dengan suami, ada juga yang bercinta dengan kerjaya, ada juga yang bercinta dengan anak-anak.. Pokoknya mereka gembira dan ceria dengan cinta masing2. Hmm... bila hati dah penuh dgn cinta, wajah yang tua boleh jadi muda, yang buruk boleh jadi comel. Betul! Tak caya... cubalah bercinta dengan hati. Namun pastikan cinta itu benar2 suci.

Cinta ada banyak nama:
1. Cinta berjenis : cinta buta/cinta celik
2. Cinta jenama binatang: cinta monyet/cinta beruk
3. Cinta best: cinta sejati/cinta sampai mati..

Ramai yang bagi syarat untuk cinta mereka. Pagi tadi, ketika masuk kelas 6R - ngajar tajuk calon2 isteri/suami.. ingin tahu apa jawapan anak2 umi ni bila diminta menyenaraikan 5 ciri2 calon mereka - hmm semangat!

Calon isteri:
1. Beragama - menutup aurat
2. Hormat orang tua
3. Berpendidikan - sekurang2nya sarjana (Fuyoo...)
4. Pandai masak
5. Pandai ambil hati suami

Manakala yang perempuan pula menyatakan ciri2 calonnya;
1. Beragama - menjaga solat/beriman
2. Ada rupa - sempurna / tidak cacat
3. Berharta
4. Berpendidikan - sekurang2nye sarjana (boleh tahan...)
5. Hormat wanita

Bagaimana pilihan anda? Jika yang telah bersuami, barangkali telah menemui yang dicitakan, yang belum... rajin2 baca doa, yassin, hajat... Moga dapat yang diimpikan.. bahagia sampai mati.

No comments:

Post a Comment